Verslag en foto’s
Deze avond waren we te gast bij Kinderdagverblijf Twinkel. In deze verrassende ambiance heeft Anne ons met veel humor meegenomen langs de mogelijkheden van LinkedIn. Na de pauze maakte Sabine ons met haar persoonlijke verhaal duidelijk waarin de oneindige mogelijkheden van Twitter kunnen resulteren.
Dames van Twinkel, Anne en Sabine; Hartelijk dank voor jullie inzet op deze inspirerende avond!
——————————————————————————————–
De aankondiging
Social Media is hot en echt niet alleen voor jongeren! Het stelt ons in staat om interactief te communiceren met elke doelgroep. Daarom is Social Media ook voor zakelijke toepassing van grote waarde.
De avond bestaat uit 2 delen. We starten met een workshop Linkedin door Anne Raaymakers van Innertalent, ook voor actievere Linkedin gebruikers! Daarna volgt een praktijkcase door Sabine Gerrese van DisGover, een jong bedrijf dat social media op succesvolle wijze inzet.
Deel I – LinkedIn workshop door Anne Raaymakers
LinkedIn is hét sociale platform voor zakelijk gebruik en daarmee het social medium voor de LinkedMeer professional. Ruim 2 miljoen Nederlanders hebben een LinkedIn profiel aangemaakt. Maar lang niet iedereen haalt het meeste uit de mogelijkheden die het platform biedt. LinkedIn is een krachtig marketinginstrument. Het kan helpen om nieuwe interessante contacten te vinden, leads te genereren en om onderling informatie uit te wisselen. Ook kunnen profielen bekeken worden om achtergronden te controleren en referenties na te trekken.
De workshop
Anne Raaymakers, Social Media Marketing Coach, gaat ons deze avond de nodige LinkedIn tips&trics leren. Ook ervaren LinkedIn gebruikers zullen hier veel aan hebben.
- Doel en functie van LinkedIn
- Het optimaal profiel; wat doe je wel en wat doe je niet?
- Het leren kennen van handige (verborgen) functies.
- Het gebruik van groepen (do’s en don’ts van discussie en promoties).
- LinkedIn gebruiken om effectief leads te genereren.
“Ik ben 50 jaar, Social Media Marketing Coach, eigenaar van Innertalent, business coach, organisator, netwerker en blogger, moeder van drie volwassen kinderen én oma van een kleindochter en een kleinzonentweeling. Dat ben ik allemaal en eigenlijk kun je dat samenvatten in één ding: geïnteresseerd in mensen. Wat hen beweegt, wat hen samenbrengt, wat hen uit elkaar drijft. Social Media spelen daarbij een grote rol. Social Media is namelijk altijd een gesprek tussen mensen.”
Deel II- Social Media best practices
In het tweede deel van de avond deelt Sabine Gerrese van DisGover haar succesverhaal. Een real life case waaruit de potentie van social media duidelijk wordt.
De case
Het bedrijf DisGover bestaat slechts een jaar en dankt haar groei en positieve bedrijfsresultaten met name aan de inzet van social media.
“Mijn naam is Sabine Gerrese en mijn bedrijf DisGover is een jaar jong. In mijn bedrijf werk ik met jonge mensen die ambitie hebben voor de overheid. Mijn doelgroep is dus helemaal van het tijdperk sociale media. Dit speelt dan ook een grote rol zowel in de bedrijfsvoering als in hun werk en bijbehorende opleiding. Ik heb met vallen en opstaan leren werken met sociale media en behalve de nadelen ook de enorme kracht leren kennen en gebruiken. Het heeft in grote mate bijgedragen aan het feit dat we zo hard gegroeid zijn, inmiddels naar 20 mensen en een flinke naamsbekendheid in onze kleine wereld. Ik vind het leuk jullie te vertellen over mijn zoektocht hiernaar en zowel de valkuilen als de successen met jullie te delen.”
Programma 18 april 2012
19.30 uur: Ontvangst
20.00 uur: LinkedIn workshop
21.00 uur: Pauze
21.10 uur: Social Media Best Practice
22.00 uur: Afsluitende borrel
Locatie
Twinkel Hoofddorp
Hoofdweg 862
2132 MC Hoofddorp
route
Kosten
Voor leden is deze themabijeenkomst € 20,- voor niet-leden € 40,- ex. btw.
Aanmelden
Aanmelden kan via info@linkedmeer.nl.